TVS Engineering on Hollantilainen yritys joka on toiminut VAG-konsernin DSG/ S-tronic vaihteistojen kanssa 15v ajan niin vaihteistoja korjaten kuin myös muokkaamalla kestämään isompia tehoja ja vääntöjä.

Nyt meiltä on saatavan TVS Engineeringin korkealaatuiset DSG/ S-tronic ohjelmat. Vastaavia ohjelmia ei ole tarjolla kenelläkään muulla ohjelmatoimittajalla maailmassa. Valikoimaan kuuluu vakioautoihin sopivat "Ajoparannusohjelmat", normaali ohjelmoituihin ja vakiokytkimellä varustettuihin autoihin sopivat Stage1/ 2/ 2+/ 3 kuin Stage4 ohjelmat autoihin joissa on TVS engineering Stage4 race-kytkin.

Ajoparannusohjelma on suositeltava jokaiseen moottoriltaan vakioon autoon. Se parantaa vaihteiston käytöstä hitaassa ajossa, vähentää turhia vaihtoja sekä säästää kytkimiä, joiden käyttöön on erityisesti kiinnitetty huomiota. Vaihteiston vaihtokohdat on optimoitu runsaan tuotekehityksen tuloksena niin että ajo on jouheaa ja vaihteistoa säästävää.Tuloksena on paremmin toimiva laatikko, jonka kytkimet kestää vakiota pidempään. Etenkin 7-vaihteiset kuivakytkin vaihteistot joita löytyy yleisesti 1.0, 1.2 ja 1.4TSI koneiden ja 1.6TDI koneiden perästä, hyötyvät ohjelmasta todella paljon. Myös paljon ajetut autot hyötyvät ohjelmoinnista.

Yleisin ohjelma "lastutettuihin" autoihin on Stage2+. Ohjelma sisältää kaikki "Ajoparannusohjeman" muutokset. Sen lisäksi:

- Launch controllia on parannettu ja se on useimmissa malleissa 2 tai 3 pykäläinen.Kierrokset voidaan säätää kaasupolkimen asennolla ennalta valikoituihin kierroksiin. Myös launch controllin toimintaa on parannettu niin että auto lähtee liikkeelle nopeammin.

- Väännön kesto kytkimessä on nostettu, riippuen mallista jopa 250Nm vakiota korkeammaksi.

- Manuaalipuoli saadaan oikeasti manuaaliseksi, eli rajoittajan kohdalla vaihde ei vaihdu isommalle eikä kaasupohjaan painettaessa vaihde vaihdu pienemmälle.

- Vaihteiston ja kytkimen lämmönhallintaa on parannettu, tämä johtaa siihen että vaihteisto toimii paremmin myös aktiivisessa käytössä kuten radalla.

- Tarvittaessa voidaan jokaisen vaihteen vaihtokohta muuttaa asiakkaan tahdon mukaiseksi. Jos siis sinulla on olemassa jo viritetystä autosta dynokäyrä, voidaan sen mukaan säätää vaihtokohdat niin että auto pysyy aina parhaan tehon alueella. Tämä on kuitenkin yleensä tarpeen vain jos autoa on rankasti jo modifioitu. Perus Stage 1 tai 2 ECU ohjelmilla ei tähän yleensä ole tarvetta.

Esimerkkikuvassa MQB alustan autojen DQ250 6- vaihteisen DSG vaihteiston eri optiot ja muutokset ohjelmassa. Nämä pätevät myös hyvin pitkälle muihin vaihteistoihin, poislukien väännön kestot.

Lähetä meille autosi rekisterinumero, niin teemme tarjouksen ohjelmasta autoosi. Kaikki ohjelmat tehdään tilauksesta TVS Engineeringin toimesta.

 

 

 

 



APR Fixus Findiesel Fin-Turbo