DSG ja S-Tronic

APR-viritysohjelmat eivät tarvitse vaihteiston ohjelmointia. Bensiinimoottorien vaihteistojen on todettu ongelmitta kestävän 500Nm vääntö ja dieselissä 700Nm. Näin ollen tehonlisäyksen vuoksi vaihteistoa ei ole tarvetta ohjelmoida tai muutoin virittää.

APR-vaihteisto-ohjelmilla on kuitenkit selvät etunsa. Vaihteisto vaihtaa entistä nopeammin ja etenkin veto palautuu vaihdon jälkeen nopeammin. Auton kiihtyvyys siis parantuu. Erittäin urheilulliseen ajoon voidaan valita manuaalitilan olevan aidosti manuaali ilman automaattisia ylös ja alasvaihtoja. Moottori kiertää rajoittimeen kunnes kuljettaja pyytää vaihtamaan vaihdetta tai päästää kaasusta. Lähtöjärjestelmällä varustettujen autojen lähtökierrokset voidaan määrittää vapaasti. Esimerkiksi nelivetoinen Golf R lähtee 4000rpm kierroksilla paikaltaan todella lujaa.

Lisäksi APR on pyrkinyt ja erittäin hyvin onnistunut poistamaan vaihteiden turhia vaihtoja etenkin kaupunkinopeuksilla. Suurimpien vaihteiden käyttö taajamissa vähenee ja moottorin käyttö tuntuu luonnollisemmalta. Yksinkertaisesti auton käytettävyys parantuu.



APR Fixus Findiesel Fin-Turbo